IndexPortalKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Simpele Foto Collage

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin

Aantal berichten : 29
Reputatie : 3
Registratiedatum : 07-09-09
Leeftijd : 37

BerichtOnderwerp: Simpele Foto Collage   wo sep 09, 2009 1:38 am

Hier heb ik een foto.

Deze zal ik gebruiken voor het maken van een simpele collage.

Het eerste wat ik doe is Ctrl+J op mijn toetsenbord om een gedupliceerde laag te maken:

Dan maak ik de achtergrondlaag actief door erop te klikken. Ik klik ook op het “oog” van de “Achtergrond Kopie" zodat hij onzichtbaar wordt:

Dan ga ik naar Afbeelding / Aanpassingen / Kleurtoon/Verzadiging:

De Kleurtoon/Verzadiging komt op, ik breng de Verzadiging naar -100 en de Helderheid naar +51. Ik raak de Kleurtoonschuif niet aan;
Die laat ik op 0. Dit geeft de laag een subtiel washed out idee. Dan klik ik op OK:

Nu ga ik terug naar het lagenpalet en klik op de “Achtergrond Kopie” om hem te activeren. Ook klik ik op het “oogje” Zodat ik de laag weer kan zien:

Nu ga ik naar Bewerken / Transformatie / Schalen:

Op dit punt zie je een frame ronde foto met vier kleine vierkantjes op de hoeken. Met mijn muis grijp ik 1 van de hoeken en schuif hem in de foto
terwijl ik mijn Shifttoets ingedrukt houd op mijn toetsenbord. Door de Shifttoets te gebruiken houdt de foto de schaal proporties. Ik bepaal hoe groot ik de
binnenste foto wil laten zijn.

Notitie: Terwijl je de Shifttoets ingedrukt houdt, zorg ervoor dat je eerst je muisknop loslaat voordat je je shifttoets loslaat, Anders werkt het niet.

Nu klik je op de checkmark Vbutton boven in je optiesbar om de transformatie te bevestigen:

Nu klik ik op het “Verplaats Gereedschap” in het gereedschapspalet en schuif je Achtergrond Kopie in het midden van de foto:

Terwijl “Achtergrond Kopie" nog steeds actief is, Ga ik naar de Laagstijl, “FX” op de bodem van het Lagenpallet, en klik op de Lijn optie:

Hier komt het Lagenstijl omhoog. Ik wil de grootte op 8, En de positie op “Binnen”. Ik laat de Overvloeimodus staan op
“Normaal” en de dekking op 100. Ik wil ook dat de rand Rond de foto veranderd van zwart naar wit, dus klik op de kleurbox:

Wanneer ik op het zwarte vierkantje klik, de kleur van lijn instellen box verschijnt. ik klik helemaal linksbovenin de box om de kleur wit te selecteren.
Wanneer ik klaar ben klik ik op OK:

Het volgende dat ik wil doen is een slagschaduw toevoegen. Onder de Achtergrond Kopie laag zie je een laagje met Effecten erachter, dubbelklik op deze laag.
Je Lagenstijl Box opent zich weer. Kies in je stijlenkeuze Linkse Kolom Slagschaduw.

In de Slagschaduw sectie rechts, staat mijn overvloeimodus op “Vermenigvuldigen”, de dekking op 75%, de Hoek op 131, Afstand 9,
Spreiden 14, en de Grootte op 27. Wanneer ik blij ben met hoe het eruit ziet klik ik op OK:

Nu gaan we van de foto weer 1 laag maken, door de toetsencombinatie shift+ctrl+E

Eindresultaat van deze Les
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://www.digi-expressions.nl

Simpele Foto Collage
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 20 Jarig jubileum 2CV Kitcarclub - de foto's
» Foto's plaatsen
» Stoppelhaene 2011 foto's
» citromobile foto`s